Urvalssortering!

Att gå igenom urvalet jag skickar till kunder är inte det roligaste av hela fotoprocessen. Men det är vad jag gör just nu. Igår hade jag fotograferingen med de två systrarna och deras barn, supersöta och tuffa var dom!

Det är alltid kul att kolla igenom alla bilder man tagit, men hela processen med att förminska och spara ner ibland flera hundra bilder går inte på en kvart. Inte ens en timme för mig och min dator.

Jag kommer säkert komma på och lära mig nya snabbare sätt för det här. Men som läget är nu så använder jag mig ändå av snabbkommandon (funktionsmakron och automatisering i ps) som gör att jag inte behöver sitta och göra alla steg för varje bild var för sig, och DET sparar tid vill jag lova.
Och så kan man skriva ett blogginlägg under tiden som programmet sköter jobbet.. ;)

Tipsa gärna mig om hur ni gör, om ni har hittat nåt bra sätt!

kommentera mera!

